Syahid impianku

Pg tadi saya digemparkan dgn berita seorang senior di KUSZA bernama Maisarah meninggal dunia akibat kemalangan jalanraya. Al-Fatihah... semoga rohnya dicucuri rahmat Allah. Beliau mengambil jurusan Pentadbiran Islam (PERINTIS) dan suaminya yang kini masih berada di Hospital juga belajar di KUSZA (sekelas dgn K.Maisarah). Saya mendapat berita ini dari sahabat chating saya yg kini pensyarah di Sabah, K.Eton.

Ajal dan maut itu tidak kita ketahui bila waktunya. Yang pasti kita akan mati dan menghadap Allah s.w.t. yg Maha Esa. Harapanku semoga matiku tergolong dalam golongan syuhada'. Itu impianku. Kerana amalanku tidaklah begitu byk semoga syahid dpt membantuku memasuki syurga Allah s.w.t. dan bertemu Teringatku kepada Al-Marhum Ustaz Khairul Azhar Kamaruddin (ustaz K.A / Ustaz Khair), beliau byk memberi tunjuk ajar kepadaku. Pemergiannya pada 19mac 2009 jam 11.20mlm (khamis mlm jumaat) amat2 saya rasai kerana wlupun berjumpa seketika namun ilmu yang disampaikan amat2 memberi kesan kepada perjuanganku. Al-Fatihah buat Ustaz K.A.


Tidak pernah saya merasa sebegitu sebak apabila mendapat berita pemergiaannya. Mungkin kerana ilmu yang amat2 berkesan dan diakui oleh ramai bahawa beliau mempunyai personaliti yang amat berbeza sejak di Mesir lagi. Segala ilmu yang dicurahkan akan saya gunakan untuk kepentingan Islam pada masa hadapan Insya-Allah. semoga dengan itu amal kebajikan yang tidak putus akan kusampaikan buat pejuang Islam ini. Syahid dijalan Allah s.w.t. sepeti inilah impianku..

1 comments:

Inna lillahi wa inna ilaihi rojiu'n..
Tersentap jantung bace name tu...sungguh mengingatkan saya kematian tu x kira masa n tempat...

Related Posts with Thumbnails