Let's Become A WINNER


Seronok saya nak berkongsi semangat WINNER yang saya dapat dari kata2 ini... Walaupun sukar di laksanakan... Namun ayuh kita sahut cabaran mengambil sedikit kata2 ini sebagai suntikan motivasi diri... To be a WINNER...!!!

  1. Saya adalah juara... Juara tidak pernas berputus asa... Orang yang berputus asa tidak pernah menjadi juara... "To get the best... I always give my very best"
  2. Mengaku kalah adalah mudah, yang sukar ialah bangun semula selepas kalah, dua kali jatuh, tiga kali jatuh bangun, lima kali jatuh, enam kali bangun... Itulah sifat seorang Juara...
  3. Untuk keadaan berubah... Saya mesti berubah terlebih dahulu... "for things to change I must change first"... "The secret of success is just two words... it's 'try harder'"
  4. Bukan gunung yang hendak ditawan, tetapi diri sendiri... Maknanya sebelum kita dapat mencapai kejayaan cemerlang, kita perlu menawan diri kita terlebih dahulu... "It's not the mountain that we conquer but ourself"
  5. Ruang yang paling besar di dunia ialah ruang untuk memperbaiki diri sendiri. Bermakna usaha untuk perbaiki diri sendiri tidak ada sempadan... "The largest roon in the world is room for self-improvement"
  6. "To be the best... I must be crazy... Crazy to be the best..." Untuk menjadi yang terbaik, saya mesti gila-gila sedikit... Gila-gila untuk menjadi yang terbaik...!!!
  7. Kita sebenarnya jauh lebih hebat dari apa yang kita sangkakan... Allah menganugerahkan kita kehebatan yang menakjubkan...
  8. Kita tidak perlu membandingkan pencapaian kita dengan pencapaian orang lain... Kita hanya perlu membandingkan pencapaian kita dengan matlamat yang kita sendiri telah tetapkan.

Akan datang nantikan kemunculan WINNER Training & Consultancy... Kami membantu anda untuk menjadi ummat Islam yang cemerlang...

Bersama kita jayakan misi menjadi ummat Islam cemerlang dan menegakkan Islam seluruhnya...

Ayuh kita bangunkan ummat Islam yang sememangnya cemerlang dan ummat yang terbaik... Ummat Islam harus cemerlang hari ini mesti lebih baik dari semalam... Sama2 kita kuat menguat antara satu sama lain... Allahuakbar...!!!

3 comments:

yup k.ainul..stuju sgt dgn artikel ni..suka dgn ayat ni, "To be the best... I must be crazy... Crazy to be the best..."

p/s:takut lps ni rmai brni wt kje gila, ikut smgt akk..hehe:p

hehe..gila-gila xpe..tp jgn smpai gila yek..(^_~)

jom kite ambil sikit smgt nih..smoga jd suntikan yg berguna..(^_~)

sy suka ayat yg ni,"the secret of success is just two words.. it's TRY HARDER.." (^_^)

suka sume la kak..
hehe...
mantap!
semoga berjaya!

Related Posts with Thumbnails